Zrýchli častejšie jedenie váš metabolizmus?
Rýchlosť metabolizmu je počet kalórií, ktoré vaše telo spáli v danom časovom období. Myšlienka, že jesť menej a častejšie zvyšuje rýchlosť metabolizmu, je pretrvávajúci mýtus. Je pravda, že trávenie mierne zvyšuje metabolizmus. Tento jav je známy ako termický účinok potravy. Avšak celkové množstvo spotrebovaného jedla určuje množstvo energie vynaloženej počas trávenia. Konzumácia  troch jedál, spolu 800 kalórií spôsobí rovnaký tepelný účinok ako konzumácia 6 jedál so 400 kalóriami. Nie je tam žiadny rozdiel.

snídaně
 
Vplýva častejšie jedenie na rovnováhu hladiny cukru?
Konzumácia veľkých jedál má za následok rýchle zvýšenie hladiny cukru v krvi a následný prudký pokles, zatiaľ čo menšie a častejšie porcie jedla by mali stabilizovať hladinu cukru v krvi počas dňa. Štúdie však ukazujú, že ľudia, ktorí jedia menej často, ale zato väčšie porcie, majú v priemere nižšiu hladinu glukózy v krvi. Hladina cukru im síce stúpa rýchlejšie, avšak celkovo je nižšia. Menej časté jedenie zlepšuje pocit nasýtenosti a znižuje hlad. Čo sa týka hladiny cukru v krvi, najväčší vplyv majú na ňu práve raňajky. Tí, ktorí raňajkujú, majú v priemere nižšiu hladinu cukru v krvi počas dňa.

zelenina
 
Raňajkovať alebo nie?
Sú raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa alebo nie? Konvenčná múdrosť tvrdí, že raňajky sú nevyhnutnosťou, pretože naštartujú váš metabolizmus. Je dokázané, že ľudia, ktorí vynechávajú raňajky, majú väčší sklon k obezite. Neexistuje však dôkaz, že vďaka tomu, že budete raňajkovať, schudnete. Ak vám ráno nechutí, dajte počas dňa pozor, aby ste jedli zdravé jedlá.

potraviny

Má vynechanie jedla výhody?
Prerušované hladovanie je v dnešnej dobe trendovou témou vo výžive. Znamená to, že sa strategicky zdržíte jedenia v určitých časoch, ako je napríklad vynechanie raňajok a obeda každý deň alebo 24-hodinové pôst raz za týždeň. Krátkodobý pôst môže na začiatku skutočne zrýchliť metabolizmus. Nie však na dlho. Výhodou je zlepšenie citlivosti na inzulín, nižšia hladina glukózy v krvi a pod. Okrem toho dochádza k detoxikácii tela.

5.0
02