Ponúkame vám zoznam praktických tipov zdravého životného štýlu. Začnime teda.

Zdravý život Krok č. 1: Vyhodnotenie

Váš prvý krok smerom k zdravému životu je práve teraz zhodnotiť váš zdravotný stav. Tu je váš zoznam úloh:

dieta

Navštívte svojho všeobecného lekára a zubára. Nechajte sa vyšetriť a dajte zaočkovať, ak je to nutné a zároveň využite príležitosť a opýtajte sa svojho lekára na všetko, čo vás zaujíma.

Zmerajte sa.Zmerajte svoju výšku a odvážte sa, aby ste si skontrolovali BMI a tiež si zmerajte obvod pásu, aby ste zistili, či máte nadváhu a či váš pás neohrozuje vaše zdravie www.avera.sk/zijete-zdravo/.

Posúďte svoju aktivitu.Koľko času venujete telesnej aktivite počas týždňa? Aká intenzívna je táto aktivita? Koľko rozmanitosti máte vo svojej činnosti a máte to, čo robíte radi? Dospelým sa odporúča, aby sa najmenej dve a pol hodiny týždenne venovali aeróbnym aktivitám s miernym stupňom intenzity alebo jednu hodinu a 15 minút týždenne aeróbnej aktivite s vysokou intenzitou a aktivitám posilňujúcim svaly najmenej dva dni v týždni.

joga

Veďte si denník toho, čo zjete. Napíšte všetko, čo za deň zjete a nevynechávajte potraviny, za ktoré sa hanbíte, že ste zjedli. Cieľom je zapísať všetko, aby ste ľahšie zistili, čoho by ste sa mali vyvarovať, čo pre vás nie je zdravé.

Majte pod kontrolou svoju náladu a energiu.Zdravý život zahŕňa emočný wellness a primeraný oddych. Aká bola vaša nálada v poslednej dobe? Máte nejaké príznaky depresie alebo úzkosti? Spíte dostatočne – sedem až osem hodín v noci?

Zvážte svoje vzťahy s inými ľuďmi.Ako silné sú vaše vzťahy s rodinou a priateľmi? Zapájate sa do spoločenských udalostí, ktoré obohacujú váš život? Ľudia majú zásadnú potrebu udržiavať pozitívne a trvalé vzťahy.

Ak nie ste spokojní s odpoveďami na niektoré z týchto otázok, nezabudnite, že je potrebné zistiť, kde ste dnes, aby ste mohli nastaviť svoje zdravé životné ciele. Nie je to o tom, že sú „dobré“ alebo „zlé“, „správne“ alebo „nesprávne“.