Pod pojmom internet si predstavíme nespočetne veľa webových stránok a ešte niekoľkonásobne viac článkov, textov, obrázkov a videí. No nie každá informácia musí zaujať práve nás a hlavne v prípade, pokiaľ hľadáme niečo konkrétnejšie. Vyhľadať špecifickú informáciu či službu je bez správneho postupu hľadania márne a onedlho by sme podľahli šialenstvu. Preto tomu skúsme zabrániť a pozrime sa, ako vyhľadávať dané veci čo najefektívnejšie.

vyhledávač

Na začiatok spomeniem staré otrepané klišé, ktoré by som snáď už ani spomenúť nemusel, ale k vyhľadaniu použijeme internetový vyhľadávač, najznámejšou voľbou je v tomto smere Google. Ale aby som klišé oživil, spomeniem ešte kvalitné alternatívy v podobe vyhľadávačov Bing, DuckDuckGo, alebo Yahoo.
V prípade vyhľadávania, teda pardon, efektívneho vyhľadávania platí, nevyhľadávať výraz len v slovenčine a nespoliehať sa len na vpísanie jedného výrazu. Aj v tomto smere si musíme dovoliť byť kreatívni. Skúsme použiť anglické pojmy ( pokiaľ slovenské moc nezabrali), tým pádom nájdeme viac výsledkov a zvýšime pravdepodobnosť úspešnosti hľadania.

google

Ak hľadáme niečo špecifické, konkrétne, výraz ktorý by išiel priamo k veci a k podstate, nesmieme sa vyhnúť kombinácii minimálne dvoch slov, respektíve slovnému spojeniu. Teda napríklad ak chcem zistiť cenu určitého produktu, za výraz napíšem aj slovo cena, aby som našiel výsledky smerujúce priamo k veci a nie k obšírnym informáciám okolo daného produktu. Vo všeobecnosti je však známe, že do vyhľadávača by sa mali písať znaky (písmená, slová) v čo najstručnejšej podobe. Áno, to je pravda, ale niekedy sa skrátka nevyhneme potrebe vpísať výrazov viac a preto miesto toho, aby som napísal celé znenie môjho problému či otázky, napíšem maximálne tri najdôležitejšie slová. Napríklad počítač, výkon, cena.

twitter

Okrem klasických vyhľadávačov ale existuje takisto zaujímavá a efektívna voľba, hľadať "tweety" cez globálnu sociálnu sieť Twitter. Ide o linkovaciu službu, ktorá vám k danému výrazu nájde skutočne veľa priamych a zaujímavých tém zodpovedajúcich hľadanému slovu či slovnému spojeniu.