Na zdravie je každý z nás veľmi opatrní a snaží sa uzdraviť behom pár dní. A čo taký antibakteriálny gél? Isto ho poznáte. V reklamách sa prezentuje ako niečo, čo by malo byť každodennou súčasťou a je to nevyhnutné pre existenciu. V Amerike nájdete nádobky s antibakteriálnym mydlom a gélom na každom letisku, v hoteli, v reštaurácii, na verejných záchodoch, v novinovým stánkoch, v obchodoch so zmiešaným tovarom a pri skoro každom kuchynskom dreze v domácnosti.

červený kříž

V Európe sa to začína tiež rozširovať extrémnou rýchlosťou. Boj s neviditeľným nepriateľom – bacilmi – sa stal celosvetovou rodinnou záležitosťou.
Ľudia začínajú byť čoraz háklivejší na hygienu. Hoci sa ľudia napríklad len pred sto rokmi umývali len raz týždenne, dnes je nevyhnutné a žiadúce spoločnosťou sprchovať sa každý deň. Pretože ten, čo sa nesprchuje je považovaný za nehygienického a špinavého. Ako keby ste počuli ľudí: „Veď on sa sprchuje len raz za dva dni. Ako to môže?“ Pritom v minulosti by to bolo niečo luxusné, dnes sa to vníma úplne inak.

Prehnaná hygiena nie je vždy žiadúca. Keď sa pred desiatkami rokov deti vonku zašpinili, nemalo to len nevýhody. Deti sa na svet rodia s minimálnou imunitou a obranyschopnosť organizmu nadobúdajú len vekom. Keď ich rodičia po celé detstvo chránia od špiny viac ako oči v hlave, tak si nemajú kde vybudovať imunitu.

hygiena

Vráťme sa naspäť k spomínanému antibakteriálnemu gélu. Stredisko pre kontrolu a prevenciu nezistil, že by hygienické prostriedky na ruky boli účinné v boji proti chorobám prenášaných vzduchom.
Takisto do hry vstúpili (pri epidémii prasacej chrípky) aj amazon a restockit a chopili sa príležitosti a ponúkli súpravy na ochranu pre prasacou chrípkou a špeciálne masky za sto dolárov. A čo obsahuje takáto sada? Hygienické prostriedky na ruky, antibakteriálne utierky a s nimi ďalšie neužitočné produkty, ktorými účelom je vnútiť nám ilúziu ochrany a bezpečia.

No nekúpili by ste si to?

 

Ako z nás vytiahnu firmy peniaze aj bez našej vôle?
Ohodnoťte příspěvek