Konkrétna cena SEO optimalizácie je veľmi rôzna. Vplýva na ňu totiž mnoho faktorov. Na druhej strane však určite môžeme povedať, že niečo stáť musí. Agentúry a ani jednotlivci, predsa nebudú pracovať zadarmo. Pracovali by ste zadarmo vy? Asi nie. Zarábať potrebuje každý a ak za peniaze odvedie aj dobrú prácu, tak na tom nie je nič zlé.Nápis SALE so šípkou stúpajúcou nahor.png

To, že každý chce a vlastne i musí zarábať, by ste si mali poradne zapamätať. Malo by sa to stať akýmsi zlatým pravidlom pri výbere SEO agentúry. Vysvetlím vám to trošku zrozumiteľnejšie. Optimalizácia je práca, ktorej sa niekto, teda ten komu zaplatíte, musí venovať. Venuje jej čas, svoju energiu a nie raz aj finančné prostriedky. Preto je logické, že chce za tieto služby finančnú odmenu. Je to presne to isté, ako keď vy chodíte do práce. Pre dotyčného človeka alebo firmu, ide o zdroj obživy.
Pokiaľ vám teda niekto ponúkne optimalizáciu TAKMER zadarmo, mala by vám pred očami zasvietiť červená stopka! Viete ako to dopadne v drvivej väčšine prípadov? Tak, že zaplatíte „nízku“ sumu a dotyčný neurobí nič. Po mesiaci vám pošle nejaký graf a bude vás presviedčať, že je všetko v najlepšom poriadku.Grafy v modrých farbách na obrazovke notebooku.jpg

Nanešťastie, SEO nie je vec, ktorú si viete skontrolovať do posledného detailu. Tak napríklad, návštevnosť vám nestúpne žiadnym výrazným spôsobom. Niekedy to ale naozaj nemusí byť dôsledok zlej optimalizácie. Chyba môže byť pokojne aj na vaše strane. Možno píšete o nudných veciach alebo predávať príliš drahé veci. Možno sa ľudia na vaše stránky nevedia ani dostať, pretože ich nemáte správne nastavené. Kto by chodil na stránku, ktorá bude rozhádzaná hore – dole? A č taký populárny 404 EROR, teda nefungujúce stránky? Vidíte? Naozaj to nie je také jednoznačné.

Pri výbere SEO agentúry teda určite nešetrite až príliš. Netvrdím, že máte zaplatiť celý majlant, ale taká tá stredná zlatá cesta, je určite dobrým riešením.