Keď žena zistí, že je tehotná, jej stravovacie návyky sa menia k lepšiemu. Dodržiavanie zdravej výživy v tehotenstve je veľmi dôležité. Telo tehotnej ženy potrebuje viac vitamínov, minerálov a živín na podporu zdravého rastu dieťatka. Na desiatu môžete do svojej tehotenskej stravy zahrnúť aj sušené ovocie, ktoré poskytnú matke aj dieťaťu potrebné vitamíny a živiny a hlavne zaženie hlad, ktorý tehotné ženy často pociťujú. Sušené ovocie jedzte s mierou. Dôležité je vybrať si ovocie, ktoré neobsahuje konzervačné látky. Pri nákupe sušeného ovocia, skontrolujte, či výrobcovia pridali cukor alebo nie. Sušené ovocie obsahuje množstvo prírodných cukrov, ale niektoré značky obsahujú tiež pridaný cukor, ktorému sa snažte vyhnúť.

meloun

 Odporúčané sušené ovocie počas tehotenstva

Pýtate sa, ktoré sušené ovocie je vhodné pre tehotné ženy a prečo? Odporúčame siahnuť po sušených datliach, marhuliach, slivkách, hrozienkach, figách, jablkách. Datle sú nabité vlákninou, čiže váš tráviaci systém nebude narušený a nemusíte riešiť zápchu, ktorou trpí väčšina tehotných žien. Okrem toho je to výborný zdroj fruktózy, to znamená, že vám datle dodajú energiu na boj proti únave v tehotenstve. Vitamín K pomáha dieťatku rozvíjať kosti.  Sušené marhule obsahujú vlákninu, vitamíny A a E. Marhule znižujú riziko preeklamsie, zvyšujú imunitný systém a pomáhajú predchádzať anémii počas tehotenstva. Ak chcete zlepšiť funkciu čriev, zlepšiť funkciu svalov a mať pod kontrolou krvný tlak, siahnite po sušených jablkách. Sušené figy a hrozienka pomáhajú bojovať proti zápche. Zdrojom draslíka, železa a potrebnej kyseliny listovej je mango. Sušené mango je plné cukru a uspokoja vašu túžbu po niečom sladkom. Najvyšším obsahom vlákniny z akéhokoľvek sušeného ovocia majú figy. Figy obsahujú životy, ktoré sú potrebné pre zdravé tehotenstvo.

maliny

Tipy na konzumáciu sušeného ovocia

Keďže sušené ovocie by malo byť súčasťou každodenného jedálnička v odporúčanom množstve, tu je niekoľko spôsobov, ako to urobiť. Aby sušené ovocie nahradilo nezdravé jedlo počas tehotenstva, je vhodné ho pridať do domácich energetických tyčiniek, smoothies, šalátov, pudingov. Chcete skvelý tip na raňajky? Uvarte si pohánku, zmiešajte s jogurtom, pridajte čerstvé ovocie, sušené ovocie, orechy a o výdatné, zdravé raňajky máte postarané. Konzumácia sušeného ovocia musí byť v miernom množstve, pretože všetkého veľa škodí. Tehotenstvo je čas, keď by ste mali jesť zdravé jedlo a sústrediť sa na svoju pohodu a zdravie dieťaťa. Kvalitné sušené ovocie nájdete nahttps://bezodpadu.sk/.